zondag 29 april 2018

Hoya etage hangpotten

De Hoya kent nogal wat soorten die een hangvorm hebben.
Waar laat je al die hangende Hoya's? Ik bedacht me dat potten onder elkaar hangen een goede oplossing is. Ruimte besparend en het staat nog leuk ook. Mogelijk is dit voor een andere Hoya of planten hobbyist ook een idee.

Ik koop de volgende (balkon) hangpot en ontdoe die van de metalen beugel.


Verder haal ik de opvangschotel van de pot af. Bij de Hoya moet het teveel aan water uit de pot kunnen lopen. In de winter als de potten in huis hangen kunnen ze eventueel weer bevestigd worden.

Op het internet bestel ik een aantal meters roestvrijstalen schakelketting en genoeg rvs sleutelhanger ringen of te wel rvs borgringen 18 mm en 22 mm.

Met een heet gemaakte stalen barbecue pin smelt ik drie langwerpige gaten boven in de rand van de pot. Ter breedte van de ketting.
Ik meet drie gelijke lengten van de ketting af en steek die door de gesmolten gleuven en zet deze onder de rand vast met een borgring 18mm.
De drie kettingen zet ik met borgring 22 mm als handpunt vast.
Daarna herhaal ik dit met drie wat kortere kettingen die ik onder aan de borgringen van de eerste pot bevestig.
Eventueel kan er op deze manier nog een derde pot eronder gehangen worden.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten