vrijdag 12 mei 2017

Hoya macrophylla albomarginata knoppen

12 mei '17
Op 12 mei ontdekte ik aan de
Hoya macrophylla albomarginata ontwikkeling van verschillende bloemknoppen. Nog niet verwacht, maar daar zijn ze dan opeens.

plant
16 mei '17








Ik denk dat er een stuk of acht gaan worden.










Mooi blad







Knoppen?














Op 19 mei tel ik tien bloemknoppen.

19 mei '17
19 mei '17
 Dat belooft wat!









19 mei '17
19 mei '17


Per dag zie je de knoppen groeien.
















Bij terugkomst van mijn vakantie (begin tot half juni) bleken alle bloemknopjes verdroogd te zijn. Te veel in de zon gestaan. Wat dom! Totaal niet bij stil gestaan.De stengeltjes met bloembeginsel zijn nog wel goed dus daar komen wel weer nieuwe bloempjes op.
Ik denk dat de plek in dakkapel op zolder te droog is, waardoor de knopjes verdrogen. Jammer, ik had hem graag zien bloeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten